Hopp til navigasjon Hopp til innhold
dvdjon

Se DVD-Jons anti-Apple reklame!

I denne er det Steve Jobs som er skurken.

DVD-Jons nye selskap frigjør iTunes slik at man kan bruke alle mediaspillere med Apples program. I sin nye reklame sender han et sleivspark i retning Steve Jobs og Apple.

Apple som rebel

I 1984 var Apple med Steve Jobs i spissen rebelen som utfordret giganten IBM. Nå er det på mange måter Apple som har blitt giganten og mange er langt fra fornøyde med at Apple låser musikken til sine spillere og sin programvare.

Selskapet til Jon Lech Johansen DoubleTwist har lansert en reklamevideo som snur Apples berømte Superbowl-reklame fra 1984 på hodet.

Se den nye reklamen her

Apple er giganten med full kontroll og Jobs taler til sine hjernevaskede fans i den nye rekalmen, mens DoubleTwist er frigjøreren. I slutten av reklamen vises teksten «on October 6th, doubleTwist brings you Choice». Det ventes ny programvare denne datoen for Mac og en uke senere til Windows.

Det er ikke første gang DVD-Jon skaffer seg PR på bekostning av Apple. Her kan du lese om han siste reklamestunt.

I august kunne ITavisen melde at Jon Lech Johansen ble stevnet. Han fikk pålegg fra en Amerikansk domstol om å utlevere alle dokumenter og korrespondanse han har hatt med Apple.

Apples reklame fra 1984 regissert av Ridley Scott. Denne reklamen introduserte den første Macen:

Slik fungerer DoubleTwist:

Kilde:
TechCrunch