Microsofts Stephanie Smitt Lindberg er ikke så veldig stolt av den nye Microsoft-reklamen for Windows 7.

Annonse


Microsoft erkjenner: – Denne reklamen er bare helt teit

Microsofts Stephanie Smitt Lindberg er ikke så veldig stolt av den nye Microsoft-reklamen for Windows 7.Har du enda ikke sett Microsoft TV-shop-lignende reklame for Windows 7? Se den her og les så responsen fra Microsoft Sverige.

MS: – Inviter vennene dine til Windows 7-fest!

Den nye Microsoft-reklamen som håper å få deg og meg til å ha våre egne Windows 7-fester går en slags seiersgang på nett.

Den får helt sikkert noen til å le, mens andre stiller spørsmålstegn ved amerikansk kultur. Det ser ikke ut til at noen har lyst til å være med på festen selv om man faktisk kan vinne ting.

Den er pinlig dårlig, men det er ingenting nytt fra Microsoft når det kommer til reklamefilmer. Den føyer seg inn i rekken etter Songsmith og de dyre Gates og Seinfeld-reklamene som ikke akkurat var noen suksess.

Annonse


MS: – Over grensen

Det er ikke bare forbrukerne som har reagert på reklamen. Nå forteller også Microsoft Sverige hva de mener om klippet. Stephanie Smitt Lindberg er businnessjef i Microsofts avdeling i Sverige og har følgende kommentar:

– Man kan si det slik: vi er et stort internasjonalt selskap. Jeg er vant til at det iblant blir kulturkræsj med amerikansk materiale, men dette er bare helt teit. Til og med i USA har man reagert og synes at dette går over grensen, forklarer hun.

MS-ansatt blogger om det

Smitt Lindberg har også skrevet et blogg-innlegg om reklamen. På bloggen skriver hun blant annet:

«Jeg lurer på hvordan man i det hele tatt kunne godkjenne en slik film. Det er trist at jeg må være enig i kritikken, men jeg er stolt av Windows 7 og vil kunne være stolt over markedsføringen vi gjør», skriver hun.

En ting er sikkert; Windows 7 er langt bedre enn hva denne reklamen klarer å videreformidle:

Kilde:
IDG.se

Annonse