Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Ikke overraskende forklarer Giampaolo i Microsofts nyeste reklamefilm at vil betale for en PC og ikke et merke.

Microsoft mobber Apple igjen

Se den nye reklamefilmen.

Microsoft fortsetter markedsføringsangrepene på Apple.

Ny vinkling fra MS

Programvaregiganten fikk god blest rundt sin forrige reklame med skuespilleren Lauren som skulle kjøpe en billig 17″ bærbar til under 7000 kroner.

Også i den første reklamevideoen med Lauren går Microsoft etter Apple. Lauren må forlate Apple-butikken fordi den billigste Macbooken koster ca. det samme, men har som kjent kun 13″ skjerm.

– Kjøp en kraftig maskin og du får beholde den

I det nyeste reklamestuntet gir Microsoft Giampaolo 1500 dollar (9750 kroner) for å finne en kraftig maskin. Og i denne er handlingen mye lik den første.

Skuespilleren stikker til Apple Store, liker designet på Macbooken («i’ts so sexy»), men synes ikke den har god nok maskinvare. «I don’t want to pay for the brand. I want to pay for the computer», forklarer Giampaolo akkurat i samme ordelag som Ballmer.

Computerworld ikke imponerte

Computerworld har tatt en titt på Windows-laptopen Giampaolo valgte og er ikke veldig imponerte. Under overskriften «Another HP/Microsoft ad, another fail» påpeker blant annet nettstedet at HP HDX 16t veier 3.2KG og at den har en batterilevetid på knapt to timer.

Det viser seg også at Windows-laptopen har samme CPU som Macbooken som ble vist i reklamefilmen, men skjermkortet er litt kraftigere.

Også under forrige reklame med Lauren fikk Microsoft pepper for å ha valgt en særdeles lite kraftfull maskin for å vise hvor billig man kan få en Windows-laptop.

Hva synes du om Microsofts nyeste reklamekampanje?

Kilde:
Computerworld

Stikkord: Apple, apple store, cpu, Microsoft, reklame