Microsofts selvironiske «jeg er en PC» kan komme til å bli virkelighet raskere enn vi aner.

Annonse


Hvor bra er Microsoft-reklamene?

De tre siste ukene har Microsoft sluppet tre reklamer, hvor de to første inkluderte både Jerry Seinfeld og Bill Gates. Tilbakemeldingene har vært mildt sagt blandet da mange likte den koselige følelsen reklamen bidro med, mens andre klagde over den uklare retningen reklamene tok.

For å få et skikkelig svar på om reklamene har vært bra eller ikke spurte Vanity Fair sju reklameeksperter og spurte hva de mente om reklamekampanjen.

Blandet reaksjon
Ikke alle ekspertene er enige med hverandre, men hovedkonsensusen grunner i at reklamene ikke har gjort det de burde.

Zain Raj mener Microsoft hadde problemer med å faktisk kommunisere noe, og slapp en reklameserie som ikke sier noe konkret om selskapet.

Annonse


add1

Kathy Delaney syntes Microsoft burde fokusert mer på hva operativsystemet egentlig gjør, fremfor å bare sette Bill Gates og Jerry Seinfeld foran et kamera og håpe det er nok.

add2

Anne Bologna mener imidlertid at Microsoft har fått akkurat det de ville ut av reklamene. De har fått mennesker til å snakke og aviser til å skrive, og det er vel det reklamer handler om?

add3

Se resten av kommentarene her.

Her er den seneste Microsoft-reklamen:

Hva synes du? Kjenner du deg igjen med Raj, Delaney eller Bologna?

Annonse