"Jeg er en PC, og jeg er litt redd."

Annonse


Hei, jeg er en PC

“Hello, I’m a PC, and I’ve been made into a stereotype.”

Med disse ordene er første del av fase to i Microsofts reklamekampanje igang.

Ingen Seinfeld
Denne reklamen går en helt annen retning enn de to første reklamene som har kommet fra Microsoft. Istedenfor venneparet Jerry Seinfeld og Bill Gates ser vi en rekke ulike mennesker, som forteller hva de driver med. Vi kan bare annta at de bruker Windows.

Vi skal ikke prøve oss på en dyp analyse av Microsofts reklame, men det er klart at de vil appelere til “vanlige” mennesker. I de to første reklamene så vi hvordan de to rike, men tilsynelatende innsiktsfulle, mennene Gates og Seinfeld prøve å finne tilbake til røttene og kjernefamilien.

Annonse


Denne gangen blir beskjeden enda klarere da vanlige mennesker (samt et par kjendiser som Eva Longoria, Deepak Chopra, Pharrell Williams og Bill Gates) forteller om seg selv.

Laget på Mac
I sammenheng med reklamevideoen la Microsoft også ut en rekke pressebilder på sine nettsteder. For å se om de kunne finne noe spennende, lastet Computerworld i Sverige ned filene. Vittig nok oppdaget de at fire av bildene var laget på en Mac.

I tillegg er det flere som har oppdaget at reklamebyrået Microsoft bruker for å lage reklamen, Crispin Porter Bugusky, tidligere har blitt nevnt som et eksempel på selskaper som bruker Mac, på Apples canadiske nettside.

En ubetydelig “glipp”, men morsom allikevel.


YouTube:

Hva synes du om reklamen?

Kilde:
Idg.se

Annonse