Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Lonelygirl15 er en av personene som skal være med i HBOs kommende TV-serie.

YouTube-kjendiser skal på TV

HBO satser på ny målgruppe.

Flere og flere begynner å innse hvor stort fenomen YouTube faktisk er, og hvordan man kan utnytte det til sin fordel. HBO har nå ansatt en rekke YouTube-kjendiser for å starte en TV-serie kalt Hooking Up.

Prøver å nå en nettinteressert målgruppe
I serien vil vi få gjensyn med vloggerne (videobloggerne) som Lonelygirl15 (Jessica Rose) sxePhil (Philip DeFranco), og KevJumba (Kevin Wu). Med disse semi-kjendisene som frontpersoner håper HBO på å tiltrekke en mer nettinteressert målgruppe som vil ha et gjensyn med sine egne, «hjemmelagde» kjendiser.

Hooking Up vil begynne den 1. oktober og vil vises på kabelkanalen HBOlab i USA. Naturlig nok vil den også gjøres tilgjengelig på YouTube og Myspace, og vil i første hånd komme i 10 episoder.

Bedre med kjente ansikter
– Jeg tror vi vil få langt flere treff nå enn om vi hadde ansatt en rekke morsomme personer ingen hadde et forhold til, forteller sjefen for HBOlabs Fran Shea til Hollywood Reporter.

Den første sesongen vil være helt reklamefri, men framtidige sesonger vil antageligvis innholde noen annonser. Annonsering vil angivelig gjøres gjennom sosiale nettverk som Facebook, hvor hver av karakterene i serien vil ha en egen side seere kan besøke.

Stikkord: nettverk, tv, youtube