Internettselskapet Yahoo og hardwareprodusenten Intel har slått seg sammen for å bringe nye funksjoner til den tradisjonelle TV-en.
Ikke lenger passiv TV-titting
Selskapene har fortalt de jobber med å lage en «Widget-kanal» som skal bruke dataprogrammer for å legge til online-elementer til TV-programmer og reklamer.
En av Intels toppsjefer, Eric Kim, har høye forhåpninger om det kommende produktet.
– TV vil ikke lenger være en passiv opplevelse, unntatt hvis seeren vil det selv, forteller Kim.
Annonse
Chat på TV-en
Med TV-widgetene, eller miniprogrammene, skal TV-seere kunne holde følge med sine favorittlag, chatte med venner eller finne frem til videoer gjennom internett.
– Vi har planer om å transformere den tradisjonelle TV-en til noe større, bedre og mer spennende enn noensinne, forteller Marco Boerries, visepresident i Connected Life hos Yahoo.
Kjente navn
En lanseringsdato har fortsatt ikke blitt satt, men noen av selskapene bak TV-widgetene har blitt avslørt. Blant annet vil vi finne kjente navn som Twitter, Toshiba, Samsung, eBay, CBS, Blockbuster, og Disney-ABC Television Group.
Kilde: Yahoo
Annonse