Nettveteraner vil sikkert huske Ask, en av mange søkemotorer som delte tronen før Google overtok alt. Søkemotoren ble startet i 1996, og het opprinnelig Ask Jeeves.
– Bedre enn Google
Nå vil de – modig nok – prøve å yppe seg igjen. Med en grensesnitt som både i følge dem selv og uavhengige analytikere dunker Google så det holder – både når det gjelder grafisk grensesnitt og måten søkreresultatene listes på.
Mens Google nylig la om sitt søk slik at bilder, video og tekst kommer opp samtidig i en eneste, lang liste, velger Ask å gå motsatt vei. De lar mediene være hver for seg gruppert etter medium.
Håper på 25 millioner
Søkemotoren har de siste årene levd en beskjeden tilværelse i skyggen av Google. Nå håper de å få 25 millioner besøkende hver måned. Dette skal de oppnå ved å bygge en lojal brukerbase fra grunnen av.
Annonse
Test den nye utgaven av Ask (nå uten utropstegn) HER
Annonse