Hopp til navigasjon Hopp til innhold
AMBISIØS SATSING: Joost vil endr emåten du ser TV på. Nå har de fått med seg den svenske statskanalen.

Joosts framtid er sikret

Nå har skaperne fått 280 millioner av investorer.

For et år siden startet Janus Friis och Niklas Zennström den P2P-drevne tjenesten Joost. Populariteten har gått i taket, både hos nettbrukere og hos større selskaper.

Tjenesten er fortsatt i sin beta-periode, men har sikret seg mange store støttespillere. Nå har de også sikret seg en skikkelig økonomisk støtte fra en rekke investorer.

Mottar støtte fra de store gutta

Investorne har allerede begynte å kaste pengene sine til Joost-gutta, og har hittils kommet med den nette summen av 45 millioner dollar, ca 280 millioner kroner.

Pengene kommer fra store navn som Sequoia Capital, Index Ventures, CBS Corporation, Viacom og den kinesiske milliardæren Li Ka-shing.

Hundre millioner seere

Med disse investorne, og en rekke andre annonsører, sikter Joost på høye seertall. De tror en lansering er rett rundt hjørnet og håper på så mange som hundre millioner seere. I dag er flere titusenvis av betatestere i full gang å teste ut alle funksjonene, og Joost har oppfordret alle til å invitere vennene sine til det brukervennlige nettverket.

Kilde:
idg

Stikkord: joost