Hopp til navigasjon Hopp til innhold
cover-facebook

Gratis rubrikkannonser på Facebook

Tar opp konkurransen med Craigslist, papiravisene – og kanskje Finn.no?

Facebook har nå 22 millioner brukere på verdensbasis. Flertallet av disse er unge mennesker og studenter.

Holder på brukerne

Facebook håper at rubrikkannonsene vil hjelpe dem å holde på brukernes interesse, slik at de fortsetter å besøke siden jevnlig.

Grunnleggeren av Facebook, Mark Zuckerberg, opplyser at 60 prosent av Facebook-brukerne logger inn hver dag. Han tror at effektive verktøy vil gjøre at folk bruker tjenesten enda mer.

Nettverk skaper tillit

Den nye tjenesten, som lanseres i dag, vil bli kalt Marketplace, eller markedsplassen. Annonsene vil deles inn i fire kategorier: Bolig, jobb, til salgs og diverse.

Facebook-brukerne vil kunne bestemme hvem som skal kunne se annonsen deres. Potensielle kjøpere vil også kunne se hvordan de er knyttet til selgere, via nettverk eller felles venner, slik at det oppstår et tillitsforhold. Anonyme annonser er ikke mulig.

Det er ventet at etablerte størrelser i rubrikkmarkedet, som nettstedet Craigslist, vil følge nøye med på utviklingen av Facebooks nye tjeneste.

Kilde:
News.com

Stikkord: facebook, internett