Hopp til navigasjon Hopp til innhold
google_logo(2)

Google større enn Microsoft

I følge en årlig markedsundersøkelse har Google blitt et sterkere varemerke enn Microsoft.

Hvert år gjennomføres en undersøkelse i regi av analyseforetaket Millward Brown. De vurderer ulike varemerkers posisjon i markedet og hvor mye de er verdt, og har nå lansert årets resultater. I år var det Google som var på topp.

Stor oppgang fra i fjor

Google har lenge vært en viktig del av internettmarkedet, men kom allikevel ikke høyere opp enn sjuendeplass på Millward Browns undersøkelse i fjor. Et år etterpå har Google blitt enda større med en varemerkeverdi på rundt 408 milliarder kroner.

Microsoft var fjorårets vinner, men i år med en varemerkeverdi på 341 milliarder kroner, måtte de se seg slått av både Google og amerikanske General Electric. Asiatiske varemerker har også begynt å gjøre et inntog i det internasjonale markedet, med China Mobile som femtemann på listen.

Kilde:
BBC

Stikkord: Google, Microsoft