En australsk undersøkelse viser at folk du møter drar slutninger om deg basert på hvilken mobiltelefon du bruker. Mens enkelte merker assosieres med ungdom og dynamikk, får andre deg til å se satt og traust ut.
Design kommuniserer
Også i Norge er mange opptatt av å ha mobiltelefoner som skal kommunisere hvem de er. Både Nokia, Samsung og ikke minst Apple legger vekt på dette i sine kolleksjoner.
Vi antar at australiernes assosiasjoner er noe annerledes enn her hjemme på berget, men her får du dem likevel:
Nokia: Du er middelaldrende, gjerne i en lederstilling, familieorientert, opptatt av helse og søker balanse i livet.
Annonse
Motorola: Du er motebevisst, under 24, og en individualist som elsker å ha det gøy.
Sony Ericsson: Du er en ambisiøs ung mann, individualist, karrierebevisst og ambisiøs.
Samsung: Du er en ambisiøs ung kvinne, karrierebevisst og glad i å ha det gøy.
LG: Du er en mamma, gjerne hjemmeværende sådan. Du er ambisiøs og søker harmoni.
Annonse