GAMLIS-MOBIL: Ringer du med denne, vil folk tro du er nokså traust.

Annonse


Mobilen avslører deg

En australsk undersøkelse viser at folk du møter drar slutninger om deg basert på hvilken mobiltelefon du bruker. Mens enkelte merker assosieres med ungdom og dynamikk, får andre deg til å se satt og traust ut.

Design kommuniserer

Også i Norge er mange opptatt av å ha mobiltelefoner som skal kommunisere hvem de er. Både Nokia, Samsung og ikke minst Apple legger vekt på dette i sine kolleksjoner.

Vi antar at australiernes assosiasjoner er noe annerledes enn her hjemme på berget, men her får du dem likevel:

Nokia: Du er middelaldrende, gjerne i en lederstilling, familieorientert, opptatt av helse og søker balanse i livet.

Annonse


Motorola: Du er motebevisst, under 24, og en individualist som elsker å ha det gøy.

Sony Ericsson: Du er en ambisiøs ung mann, individualist, karrierebevisst og ambisiøs.

Samsung: Du er en ambisiøs ung kvinne, karrierebevisst og glad i å ha det gøy.

LG: Du er en mamma, gjerne hjemmeværende sådan. Du er ambisiøs og søker harmoni.

Annonse