Sjefen for programvareutvikling i Microsoft innrømmer at selskapet har sovet i timen.

Annonse


MS: – Google-suksess var en vekker

Googles suksess i nett-annonserings markedet fikk Microsoft til å våkne. Dette forteller Ray Ozzie i nytt intervju. Ozzie tok nylig over for Bill Gates.

– Annonse metoden en vekker for oss

– Googles suksess ga Microsoft en vekker for hvor viktig annonsering er som inntekskilde og hvordan det kan gå hånd i hånd med lisenbetaling for programvare, forteller han.

Google langt foran

Google tjente omtrent alle sine 66 milliarder fra annonser mens Microsoft tapte på annonseringen og bare fikk inn 14 milliarder.

Microsoft må forandre seg

– Det er kritisk for Ray Ozzie og tenke annerledes på hvordan Microsoft skal konkurrere på internett. Det er et helt annet landskap nå. Om Microsoft ikke klarer å følge med vil de tape, sier Toan Tran i Morningstar.

Kilde:
Reuters

Annonse