Hopp til navigasjon Hopp til innhold
telenor_logo_230345s

Telenor sorterer kunder

Sorterer køen til kundeservice etter hvor mye folk ringer, men holder det hemmelig.

Telenor sorterer køen til kundeservice etter hvor mye penger kundene bruker på selskapet.Hvis du ringer lite, havner du langt bak i køen når du trenger hjelp av en kundebehandler.

Når du ringer ett av Telenors kundesentre og får beskjed om å teste nummeret ditt, er det for å gi deg en plass i køen. For når det er kø, sorteres du etter hvor god kunde du er.

De som ringer for mindre enn 500 kroner i måneden, kommer bakerst i køen, avslører Forbrukerinspektørene på NRK 1 i kveld.

Administrerende direktør for Telenor kundeservice, Erik Helset, bekrefter at dette gjelder både fastelefon og mobil.

Forbrukerrådets direktør Erik Lund-Isaksen sier til NRK at han har liten sans for Telenors sortering.

Stikkord: itavisen, Mobil