Hopp til navigasjon Hopp til innhold
FAKTURATULL FOR TELIA: Telia-kundene er illsinte etter at deres samtaleinformasjon har havnet på avveie.

18 000 svensker uthengt

Telia legger seg langflate og anmelder seg selv til Post- och telestyrelsen.

Drøyt atten tusen Teliakunder kan ha blitt rammet av en feil hos selskapet som tar seg av fakturering for telegiganten Telia. Disse har opplevd at spesifiserte telefonregninger med samtalelister er kommet på avveie.

Tar ansvar

Det var under en fakturautsendelse forrige uke at noe gikk galt, og feil samtalelister havnet hos feil kunder. Noen har dermed fått sine egne samtaleopplysninger på avveie, mens andre har opplevd å få vilt fremmedes spesifiserte telefonregninger i posten.

Telia ser svært alvorlig på saken, og tar selv fullt ansvar for fadesen, til tross for at problemet har oppstått hos en underleverandør.

Telia har anmeldt seg selv til Post- och telestyrelsen, det svenske svaret på Post- og teletilsynet. Der vil man nå granske Telia for brudd på taushetsplikten og brudd på reglene for elektronisk kommunikasjon.

IDG.se

Stikkord: Mobil