fantasy_hotel

Annonse


Virtuell sex-verden på nettet

fantasy_hotelMySpace er først og fremst kjent som en plattform for unge mennesker som gjerne vil vise hva de kan innen musikk, film og andre medier. Samtidig er det en gigantisk kommunikasjonssentral som har mange av funksjonene til både Messenger og Blogspot – og mye mer.

Virtuelt treffsted

Tjenesten eies av mediemogulen Rupert Murdochs selskap News Corp, som tilfreds kan konstatere at det som først så ut til å være et nisjeprodukt på nettet har utviklet seg til en tjeneste som gir både Microsoft og Google hodepine.

Nå prøver pornoselskapet Utherverse seg med en lignende tjeneste for de som er interessert i det som i USA kalles «voksen-materiale». Hensikten er å skape en virtuell verden der folk kan treffes og ha liksom-sex.

Perfekte kropper

Når du kommer inn på det nye nettstedet RedLightCenter.com, møter du en 3D-verden med lettkledde «personer» som alle ser ut som pornomodeller. Disse kan du snakke med – og til og med «ligge med» – om du har penger på kortet ditt. Bak de flotte kroppene skjuler det seg helt vanlige mennesker som neppe ser slik ut i virkeligheten…

Annonse


Du kan velge mellom et stort antall lokaler som sex-akten skal forgå i. Alt fra luksuriøse hotellrom til orgie-barer, bordeller og apotek (!) er tilgjengelig i RedLightCenters sex-univers.

Bolverk mot pedofile

MySpace har flere ganger blitt kritisert for å være en formidlingssentral for pedofile. En mor saksøkte nylig tjenesten for 186 millioner kroner etter at hennes mindreårige datter ble utsatt for seksuelle overgrep fra en mann hun traff via MySpace.

Utherverses dirrektør Brian Shuster lover at han skal håndheve 18-årsgrense, samt at han vil sette alle kluter til for å hindre at pedofile bruker tjenesten.

– Våre brukere kan slappe av og føle seg trygge på at de omgås andre voksne, sier Shuster til nyhetsbyrået Reuters.

Sjekker alderen

Sikkerhetstiltakene er en kombinasjon av kredittkortsjekk og ansatte som overvåker sidene.

Utherverse driver fra før et stort antall andre nettsteder der brukerne kan laste opp egne bilder og videoer. Til sammen kan de skryte av over en million registrerte brukere. Nå håper de på enda flere gjennom å kopiere interaktiviteten i MySpace, som nå har 80 millioner brukere.

Annonse