Nå ser det ut til at selskapene har skværet opp siden den gang. De har nemlig inngått en strategisk samarbeidsavtale i følge nyhetsbyrået AP.
– Tåkete skille
Samarbeidet understreker den økende rollen internett har med å skape blest rundt TV-programmer.
– Forskjellen mellom TV og video blir stadig mer tåkete. I stedet for å stikke hodene våre i sanden og benekte at dette finnes, så prøver vi å hoppe inn i det og omfavne det, sier markedsføringssjef i NBC, John Miller til AP.
Annonse
The Office-konkurranse
NBC vil legge inn klipp fra både nye programmer og gamle, som for eksempel «The Tonight Show with Jay Leno». I tillegg vil de tilgjengeliggjøre bak-kulissene-«dokumentarer», intervjuer og annet materiale som vil være eksklusivt for internett.
Det meldes også om en kommende konkurranse, hvor «The Office»-fans kan legge ut sine egne reklamevideoer for programmet.
Kilde:
Yahoo News/AP
Annonse