Hopp til navigasjon Hopp til innhold

NetCom sier unnskyld

Fredag hadde NetCom store problemer med mobilnettet. Nå ber de om unnskyldning og gir kundene gratis ringetid.

NetCom logo
Problemene for NetCom begynte klokken kvart på ni fredag morgen. Klokken ti ble nettet friskmeldt, men så gikk det ned igjen.

Jobber på spreng

Problemet skal ha vært det samme som forrige gang NetCom skapte store problemer for brukerne, en feil i en server for autentisering av abonnenter.

Ifølge en pressemelding fra NetCom som kom fredag jobbet de på spreng sammen med eksperter fra Siemens og Oracle for å løse problemet, men kunne fredag formiddag ikke si noe om når dette vil skje. Litt før kl. 13 var feilen rettet , i følge Netcom. Kundene måtte slå av og på telefonen for at alt skulle virke som vanlig.

Problem for bedrifter

NetCom-svikten skapte store problemer for de mange bedriftene som har valgt å satse på NetCom trådløs bedrift. Forrige gang dette skjedde, ble det rapportert om fullt kaos i bedrifter som Aftenposten, der alle journalistene har NetCom.

NetCom ber nå sine kunder om unnskyldning, og som kompensasjon kan kundene ringe og sende tekstmeldinger for halv pris lørdag 6. og søndag 7. mai.

Oppdatert 2/5-2006, kl. 08.20

Stikkord: Mobil