Hopp til navigasjon Hopp til innhold

TEST: Sony Ericsson W810i

Sony Ericsson har sluppet W810i, oppfølgeren til mobilen som førte til tomme butikkhyller i fjor høst. Vi har testet den.

Da Sony Ericsson W800i dukket opp på sensommeren i fjor ble den umiddelbart trykket til kritikernes og brukernes bryst. Telefonen hadde så stor suksess at Sony Ericsson ikke klarte å levere nok eksemplarer til norske butikker. Nå er oppfølgeren Sony Ericsson W810i og her har selskapet rettet de små «problemene» til den første mobilen.

Bra lyd og bilde

Nå må det sies at det ikke var mye å plukke på med fjorårets modell, men det oransje designet appellerte faktisk ikke til alle. Mange var interessert i et litt mer klassisk design, noe Sony Ericsson har tatt til seg. W810 er en råstilig Walkman-mobil med et stramt design, der de oransje elementene skaper en flott helhet. Tastene er også bedre enn på flere av de andre modellene fra selskapet det siste året.

Selv om det er lyden som skal imponere på denne telefonen får man også en med et flott to megapikselkamera. Kvaliteten er veldig bra og med mange funksjoner, som gjør at du kan ta gode bilder. Vi kunne ønsket oss bedre kvalitet på videoopptakene, men alt i alt er vi fornøyde med kameraet.

Som sagt er det imidlertid lyden som skal imponere, og i likhet med alle de andre Walkman-mobilene, gjør den det. Enkel overføring av musikk, god lyd, minnekort (512 MB Memory Stick Duo Pro medfølger), FM-radio med RDS og muligheten til å koble til egne hodetelefoner gjør dette til en komplett musikkmobil.

Vi anbefaler

Ellers får man med en god del funksjonalitet, selv om dette ikke er noen proffmobil. Man har imidlertid de funksjonene man trenger, pluss et par ekstraprogrammer (vi liker RSS-leseren og spillet JC Does Texas). I motsetning til forløperen har denne mobilen også høyhastighets dataoverføring via EDGE.

Dette er ingen billig mobil, men man får mye god mobil for drøye tre tusen kroner og vi nøler ikke med å anbefale den. Nå er bare spørsmålet om Sony Ericsson klarer å levere nok eksemplarer til kravstore norske forbrukere.

Du kan finne en mer utfyllende test på DinSide

Stikkord: Mobil, testprodukt