Det slår Blizzard-sjef Paul Sams fast i et nylig avgitt intervju.
– WoW er bygd som et PC-spill. Å portere PC-spill til konsoll innebærer ofte kompromisser, og vi vil aldri tillate at WoW-erfaringen blir skadelidende, sier Sams.
– Xbox Live er vrient
Et viktig poeng er at Blizzard tror det ville vært vanskelig å sørge for samkjøring mellom dagens WoW og en eventuell 360-versjon.
Annonse
– Microsofts Xbox Live-arkitektur er veldig beskyttet mot alle slags eksterne påvirkninger, så det ville vært veldig vanskelig å gi 360-spillere muligheten til å spille mot PC-eiere. Vi ville ikke engang vurdert WoW for 360 uten å kunne kommet over dette hinderet.
Håndkontroller: en utfordring
Selv om det altså ikke foreligger noen 360-planer, vil Sams likevel ikke avvise at Blizzard snuser på konsollmarkedet.
– Mange MMO (Massively Mulitplayer Online)-spill vil nok dukke opp på konsoller. Men utviklerne må overkomme vanskelighetene som ligger i å erstatte tastatur og mus med en håndkontroller, sier Sams.
Kilde:
MCV
Annonse