Hopp til navigasjon Hopp til innhold

NextGenTel på klagetoppen

Bredbåndsselskapet NextGenTel ligger på Forbrukerrådets klagetopp hittil i år – med 889 henvendelser.

NextGenTel kundeservice
I følge Aftenposten har rundt 100 forbrukere henvendt seg til Forbrukerombudet for å klage på teleselskapet. Det betyr at om lag 1 000 av 130 000 NextGenTel-kunder har vært så misfornøyd at de har funnet det nødvendig å få hjelp av forbrukerorganisasjonene.

For mange kunder

Gjennomgangsmelodien er at utstyret ikke virker, tjenester man aldri har bestilt blir levert og fakturert. Og ikke minst: Ingen er til stede for å svare på henvendelser når du skal klage din nød.

Årsaken til misèren forklarer NextGenTel selv med at kundetilstrømningen er større enn selskapet klarer å svelge unna.

Kundesjef gikk

– Vi mener at vi har hatt bra kontroll på veksten, men det skal noe til for å ruste seg for en økning på 200 kunder per dag, sier markedsdirektør Morten Ågnes i NextGentel.

For en drøy måned siden gikk sjefen for NextGenTels kundeservice på dagen – etter massiv kritikk fra selskapets kunder.

Ikke alene

Flere norske bredbåndsselskaper har i sterke vekstperioder vært utsatt for kundenes vrede. Blant dem er Telenor og UPC.

Men dette har skjedd i en situasjon der konkurransen om bredbåndskundenes gunst har vært liten i forhold til det den er i dag.

Stikkord: internett