Simpsons mindre

Annonse


Simpsons blir podcast

Simpsons mindreI USA er de store underholdningsgigantene i ferd med å få opp øyene for podcast-mediet. Nå kaster én etter én seg på den populære bølgen.

The L Word-spesial

Showtime Networks har ukentlige podcasts med intervjuer med stjerner og produsenter. Kanalen bruker også podcasts til å promotere kommende programmer. Blant annet vil det bli laget en spesial-podcast relatert til den tredje sesongen av The L Word som går på TV3 her i Norge.

– Vårt mål er å få et nytt publikum til å prøve våre programmer. Da er ingenting bedre enn gratis, eksklusivt lydinnhold fra programmene våre, sier viseadministrerende direktør Mark Greenberg i Showtime til Reuters.

Gått glipp av The Simpsons?

Disney lanserer en egen podcast beregnet på barn og unge, Radio Disney Now. Målet er å promotere Disneys artister, nyutgivelser og konserter. Programmet har ukentlige intervjuer med unge popstjerner, og er en del av Disneys strategi om å nå flest mulig unge mennesker gjennom forskjellige nye medier.

Annonse


Fox Television legger ut oppsummeringer for alle som har gått glipp av seriene deres. Har du gått glipp av en episode av The Simpsons, Arrested Development eller Malcolm in tne Middle, er det bare å plugge inn MP3-spilleren.

Lydbøker med Hollywood-vri

Forlagsgiganten Simon & Schuster vil også ha sin del av podcast-suksessen. Selskapet utnytter interessen for Hollywood ved for eksempel å la Campbell Scott lese høyt fra Steven Kings the Shining, eller ved å la Steve Martin lese høyt fra sin siste bok.

Kilde:
Reuters

Annonse