Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Sony terger på seg kirken

Sony måtte avblåse en Jesus-inspirert reklamekampanje i Italia etter reaksjoner fra den katolske kirke.

Jesus PlayStation-reklame
I forbindelse med feiringen av sitt 10-årsjubileum for PlayStation valgte Sony like godt å klaske til med helsides annonser i en rekke Italienske aviser og blader der en ung mann med et fårete glis er avbildet iført en tornekrans der tornene har dannet PlayStation-symboler (trekant, sirkel, firkant og kryss- som på håndkontrolleren).

Under det symbolladete bildet står teksten Dieci anni di passione (Ti års lidenskap), en mer eller mindre åpenlys referanse til Mel Gibsons suksessfilm The Passion of Christ.

– Over streken

– Denne gangen har de gått for langt. Hvis dette hadde omhandlet Islam, ville reaksjonene vært veldig sterke, uttalte redaktøren for det katolske ukebladet Famiglia Cristiana, Antonio Sciortino.

Sony har offisielt beklaget reaksjonene på reklamekampanjen, som de hevder skyldes en misforståelse av budskapets ånd.

Kilde:
Reuters

Stikkord: spilltester