Hopp til navigasjon Hopp til innhold

«Lagre som PDF» i Office

I neste generasjon av Microsoft Office vil du få muligheten til å lagre Word, Excel og Powerpoint-filer som Adobe Acrobat-dokumenter.

digi.no
Under den årlige konferanse for 3 000 ledende utviklere på Microsoft-teknologi offentliggjorde selskapet at det blir mulig å lagre dokumenter i PDF format i Office 12.” Office 12 lanseres i andre halvdel av 2006.

Mange henvendelser

– Vi har mottatt mange henvendelser fra kunder som ønsker nettopp denne muligheten i Office. Det tydelig at mange personer, bedrifter og offentlige institusjoner har behov for elektronisk lagring og deling av statisk informasjon. Nå blir det enkelt å lagre i PDF-formatet direkte fra Word, Power Point og andre programmer i Office-familien, sier Gustav Line, direktør for Office i Microsoft Norge.

Kan ikke endres

Når et dokument lagres som et PDF-dokument (Portable Document Format) «låses» innholdet slik at det ikke kan endres av mottaker. Samtidig som dokumentet låses, vil Microsofts dokumentet fortsatt indekseres for søk. Du kan også aktivere hyperlinker i PDF-dokumenter generert i Office 12.

PDF-støtten kommer i tillegg til støtte for HTML og Open XML. Mac-versjonen av Office har lenge hatt muligheten til å lagre pdf-dokumenter.

Kilde: Pressemelding fra Microsoft.

Se også Microsoft.com

Stikkord: programvare, windows