Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Sparer stort på blogger

En ny undersøkelse viser at forbrukere nå bruker blogger til å finne ut hva man bør kjøpe og hva man bør holde seg unna.

Blogger
Over tre fjerdedeler av de som har vært med i en ny undersøkelse sa de undersøkte blogger før de skulle kjøpe noe. Grunnen til dette er at man stoler på blogger fordi de er skrevet av virkelige mennesker og basert på faktiske opplevelser.

– Forbrukerne er lei av all markedsføringspraten, så interessen i blogger er langt fra overraskende. Alle vil ha objektive råd og informasjon, og forbrukerne har stor tro på at blogger kan levere dette, sier Paul Halfpenny hos Hostway, som sponset undersøkelsen.

Stort blant yngre

Undersøkelsen tok for seg forbrukeres holdninger i forhold til blogger og blant de mellom 25 og 34 år ville 83 prosent følge det de leste i blogger. For øyeblikket kunne imidlertid undersøkelsen vise at bortimot alle andre former media nytte like stor tillit som blogger.

Nesten halvparten, 49 prosent, trodde blogger var like troverdige som artikler i magasiner. 46 prosent mente de var likke troverdige som aviser og 40 prosent mente TV-programmer og blogger var like troverdige.

Kilde:
BBC News

Stikkord: internett