Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Dobler farten – senker prisen

Bredbåndsprisene er på full fart nedover, akkurat som analytikerne spådde ved begynnelsen av året. Nå er det UPCs tur.

Bredbåndstrøbbel penger
Kabelselskapet dobler i dag hastigheten på alle bredbåndsinternett produktene sine, med unntak av Chello Extreme som ble lansert i april i år.

Vil ligge i teten

I tillegg reduseres prisen på flere av tjenestene, – blant annet Chello Ultra med hele 27,5% og chello Plus med 4%.

– Utviklingen innen vår bransje går raskt, og vi sikter oss hele tiden inn mot å ligge i teten på alle produkttyper. Det skal være klare fordeler med å være UPC kunde, sier Gunnar Evensen, administrerende direktør i UPC Norge.

Raskere utenlandslinje

For å sikre kundene en best mulig hastighet også internasjonalt, dobler UPC nå kapasiteten i sitt internasjonale fibernett, AORTA. AORTA er et 10 GB IP fibernett, og en av de største transportørene av data trafikk i Europa.

– Det er ikke nok å kunne kjøre fort i et lokalt nett. Det finnes mange flaskehalser på Internett i dag, og den gode bredbåndsopplevelsen for kundene er avhengig av at det også tilbys stor bredbåndskapasitet internasjonalt, sier Evensen.

UPC Norge nærmer seg nå 60.000 bredbåndskunder i Norge, og den økte kapasiteten sikrer at disse får en god opplevelse på nettet, heter det i pressemeldingen fra selskapet.

Flere detaljer på UPC.no

Stikkord: internett