Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Massesøksmål mot Apple

Vanlige forbrukere og forhandlere saksøker nå Apple for dårlig service, brudd på garantireglene og misbruk av kundelister.

Ny Apple-logo
Søksmålet kommer ironisk nok like etter at Apple kunne rose seg av at deres bærbare maskiner er de minst reparerte i bransjen.

Brukte andres adresselister

Samtidig har Apple forkynt at de inntil videre dropper søksmålet mot journalister og deres kilder som har lekket informasjon om deres produkter før den offisielle lanseringen.

Søksmålet fra Apples egne forhandlere går på at Apple skal ha røpet deres forretningshemmeligheter og brukt dem i egen virksomhet. Konkret gjelder det kundelister som Apple skal ha brukt for å markedsføre sin egen nettbutikk AppleStore.

– Lot andre selge skrot

Apple blir også beskyldt for å prioritere AppleStore, og la de andre forhandlerne selge gamle modeller mens deres egen butikk kunne skilte med nyheter.

Forbrukergruppa mener på sin sine at Apple gjentatte ganger har brutt sin del av garantikontrakten med kundene, og ikke reparert defekte maskiner på tilfredsstillende måte.

Blant annet skal selskapet ha nektet å utføre gratis reparasjon av utstyr som bevislig gikk i stykker før garantien var gått ut.

Kilde:
AppleInsider.com

Stikkord: mac