Surfe WWW kar

Annonse


– Fortapt uten nettet

Surfe WWW kar

Det er resultat av en ny undersøkelse utført av European Interactive Advertising Association (EIAA), som har utført syv tusen intervjuer i Storbritannia, Tyskland, Frankrike, Spania, Italia, Belgia, Nederland og Norden mellom september og oktober i år.

Internett utgjør nå 20 prosent av det totale medieforbruket i Europa, og overgår dermed både ukeblader og aviser – men ikke TV.

Aktive surfere

42 prosent av alle europeere viser seg å være online 7 dager i uken, men én av sier de bruker minst 25 timer i uken på å surfe.

Annonse


Over halvparten av de spurte var av den oppfatning at nettet var best for aktive hjerner, og 61 mente de surfet for å holde seg et skritt foran. Omtrent 50 prosent regnet Internett som sin foretrukne informasjonskilde, og hele 70-80 prosent sier nettet er det beste stedet å få det du vil ha, når du vil ha det, raskest mulig.

Bedre reklame enn på TV

Samtidig som 83 prosent synes det er for mye reklame på TV, mente litt under halvparten at nettannonsering var plagsomt. Én tredjedel av de spurte sa online-reklame var relevant for dem, mens over halvparten sa de oppfattet at nettreklamer gjerne kommer fra fremadtenkende annonsører.

Kilder:
EIAA
ComOn.dk

Annonse