Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Brevkrøll hos Sense

Mobilselskapet Sense skulle sende avslag på abonnementssøknader til omtrent 100 personer. Ved en tabbe fikk søkerne hverandres informasjon. Direktør Nadir Nalbant (bildet) beklager.

Foto: Jørgen Berner Ross
Tirsdag skulle det norske mobilselskapet Sense sende avslag på abonnementssøknader til omtrent 100 personer. En intern tabbe gjorde at avslagene ikke kom frem til de riktige personene. Avslagene ble forbyttet og søkerne ble sendt svar med andre søkeres opplysninger, skriver TV2 Nettavisen.

– Dette har skjedd med et ytterst fåtall personer, og skyldes en menneskelig svikt. Adressene ble plassert feil, sier administrerende direktør Nadir Nalbant i Sense til TV2 Nettavisen.

Beklagelig

Nalbant sier det er svært beklagelig at noe slikt skjer, men påpeker at dette aldri har inntruffet tidligere.

– Heldigvis var det ikke personopplysninger, men stort sett bare Hotmail-adresser, sier Nalbant.

Avslagene ble sendt til søkere som hadde forsøkt å tegne mobilabonnement hos selskapet, men som ikke hadde oppgitt nok kredittinformasjon til å tilfredsstille kravene til Sense.

Stikkord: Mobil