NextGenTel kundeservice

Annonse


NextGenTel får refs

NextGenTel kundeservice– Vi har vært i kon­takt med Next­GenTel om mangel­full informasjon i mark­edsføringen deres før. Men den villedende og lovstridige praksisen har fortsatt, og nå setter vi foten ned, sier seksjons­sjef Bente Øverli hos Forbrukerom­budet.

I et brev datert 15. juni peker Forbrukerombudet på en rekke kritikkverdige forhold i NextGenTels markedsføring, blant annet om annonsekampanjer som mangler fullstendig informasjon om bindingstid og priser.

– Ikke alle kan få ADSL

NGT skal ifølge Forbrukerombudet heller ikke være flinke nok til å opplyse om at selskapet ikke kan tilby ADSL overalt i Norge.

– Selskapets markedsføring må ta forbehold om at en del lokale telesentraler rundt omkring i landet ikke kan formidle ADSL-oppkobling. Dersom selskapets markedsføring retter seg mot deler av landet der ADSL-oppkobling ikke er mulig, må det tas forbehold om dette i markedsføringen, sier Øverli.

Annonse


Må skjerpe seg

Forbrukerombudet gir NexGenTel frist til 24. juni med å rette opp mangelene i markedsføringen sin, og varsler om forbudsvedtak hvis ikke selskapet skjerper seg.

Brevet til NextGenTel er å lese på www.forbrukerombudet.no.

Annonse