– Vi har vært i kontakt med NextGenTel om mangelfull informasjon i markedsføringen deres før. Men den villedende og lovstridige praksisen har fortsatt, og nå setter vi foten ned, sier seksjonssjef Bente Øverli hos Forbrukerombudet.
I et brev datert 15. juni peker Forbrukerombudet på en rekke kritikkverdige forhold i NextGenTels markedsføring, blant annet om annonsekampanjer som mangler fullstendig informasjon om bindingstid og priser.
– Ikke alle kan få ADSL
NGT skal ifølge Forbrukerombudet heller ikke være flinke nok til å opplyse om at selskapet ikke kan tilby ADSL overalt i Norge.
– Selskapets markedsføring må ta forbehold om at en del lokale telesentraler rundt omkring i landet ikke kan formidle ADSL-oppkobling. Dersom selskapets markedsføring retter seg mot deler av landet der ADSL-oppkobling ikke er mulig, må det tas forbehold om dette i markedsføringen, sier Øverli.
Annonse
Må skjerpe seg
Forbrukerombudet gir NexGenTel frist til 24. juni med å rette opp mangelene i markedsføringen sin, og varsler om forbudsvedtak hvis ikke selskapet skjerper seg.
Brevet til NextGenTel er å lese på www.forbrukerombudet.no.
Annonse