Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Telenor beklager – og betaler

Telenor ble tatt på senga av IP-telefoni fra Telio. Nå betaler de tilbake til tidligere kunder som må vente på nummeroverføring.

Telenor grådig
Rundt 1500 tidligere Telenor-kunder som hadde gått over til IP-telefoni fra Telio opplevde i slutten av forrige måned at Telenor tilsynelatende nektet å gi slipp på dem.

Svært forsinket

I følge reglene skal det maksimalt ta fem arbeidsdager fra abonnementet blir oppsagt til nummeret er overført til ny aktør.

Men Telio-kundene fikk beskjed om at de måtte vente helt til slutten av juni for å bli overført. Og at de måte betale Telenor for abonnementet i hele denne perioden.

Dete syntes Telio og deres kunder var urimelig, for å si det forsiktig.

Beklager og betaler

Nå har Telenor snudd 180 grader.

– Hver enkelt av disse 1500 kundene får et brev fra oss hvor vi beklager og hvor vi forteller dem av de får kompensert for ekstrakonstnadene med forsinkelsen, sier informasjonssjef Atle Lesum i Telenor Privatmarked til Dagbladet.no .