Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Bedre for Sony Ericsson

Sony Ericsson solgte 8 millioner telefoner i fjerde kvartal, en økning på 13 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.

p900 skjerm
Mens volumveksten var på 13 prosent steg omsetningen i samme periode med 16 prosent. De tøffe sparetiltakene i selskapet har åpenbart virket, og selskapet tjener nå penger.

Suksessmodeller

Vi er glade for å kunne fortelle om nok et kvartal med store overskudd, og et sterkt siste halvår, sier Katsumi Ihara, toppsjef i Sony Ericsson. Han sier de nye modellene P900, T630 og T230, sammen med foldetelefonene Z600 og Z200 er årsaken til den økte etterspørselen. – I tillegg har vi lansert innovative produkter for det japanske markedet, legger han til.

Ihara sier Sony Ericsson har under utvikling nye produkter som skal sørge for at veksten fortsetter også i 2004.

I Norge sliter Sony Ericsson med å skaffe nok telefoner til å dekke etterspørselen, noe som også får konsekvenser for selskapets markedsandel.

Stikkord: Mobil