Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Nettreklamen rett til værs

Nettet haler nå inn på radio som reklamekanal. Frem til desember økningen i annonseomsetning på 43,2 prosent i forhold til i fjor.

Dette rapporterer Mediebyråenes Interesseorganisasjon (MIO).

Kronebeløpene er forholdsvis beskjedne sammenlignet med de store reklamekanalene. Ved utgangen av november hadde mediebyråene formidlet nettannonser for 148,4 millioner kroner.

Haler innpå radio

Nettannonsene haler inn på radioannonsene. De gikk tilbake med 1, 4 prosent til en omsetning på 195,7 millioner kroner. Fortsetter utviklingen i samme takt vil internett passere radio som reklamekanal i løpet av 2004.

Ved utgangen av november 2003 har internett en markedsandel på 3,2 prosent, mens radio tar 4,2 prosent av det totale MIO-markedet.

ITavisen.no i vekst

ITavisen.no får en annonsevekst på drøyt hundre prosent i år, opplyser administrerende direktør Arve Angell Stølann. Han sier selskapet har budsjettert med en vekst på 50 prosent neste år.

Også antallet lesere fortsetter å øke. I november hadde ITavisen.no i følge Norsk Gallup/Webmeasure 368 000 unike brukere – det største antallet noensinne.

(Denne artikkelen er hentet fra vår søsterpublikasjon ITavisen.biz)

Stikkord: internett