Hopp til navigasjon Hopp til innhold

NextGentel skal skjerpe seg

Bredbåndsleverandøren NextGenTel legger seg helflate og innrømmer at kundebehandlingen har vært for dårlig.

NextGenTel kundeservice
NextGenTel har opplevd klagestorm fra sine 61.500 kunder, og har ikke klart å ta unna telefonkøene, skriver ComputerWorld.

De siste to månedene har selskapet fått 5.500 nytegninger. Svartiden har vært opp i 36 minutter på kundetelefonen – som er 33 minutter mer enn det kundene anser som akseptabelt.

Lover å bli bedre

– I høst har vi hatt et større problem enn det kundene synes har vært komfortabelt. Det økende kundetilfanget er en medvirkende årsak. Mange opplever at det tar lang tid å komme gjennom på telefonen, sier Lars Inge Alvær, direktør for salg og kunderelasjoner i Nextgentel til Computerworld.

Selskapet sendte i går ut en pressemelding hvor de lover å skjerpe seg, og fikk samtidig en runde i ilden i det kritiske forbrukerprogrammet TV2 Hjelper Deg for sin sviktende kundebehandling.

Stikkord: internett