Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Sony Ericsson dårligst på kvalitet

Nokia var kjent som verstingen når det gjelder feil på mobiltelefoner. Nå kan Sony Ericsson ta over den tvilsomme tittelen.

Sony Ericsson
Servicestatistikken til Expert skal i følge NRK vise at det på ett år er feil på en av tre mobiltelefoner. Og mens Siemens bare har feil på 0,6 prosent, er tilsvarende tall for Sony Ericsson hele 52 prosent, i følge tallene fra Expertkjeden. 16 prosent av Nokiatelefonene må til reparasjon første året.

Dårlig kvalitet

Statistikken sier ikke noe om hva slags feil det er snakk om, men kommunikasjonsdirektør ved Expert Norge, Trond Bentestuen, sier til NRK at kvaliteten på telefonene ikke er god nok i forhold til den bruken de blir utsatt for.

Tilbakeviser tallene

Sony Ericssons representant i Norge avviser ovenfor NRK at det er feil på over halvparten av deres telefoner. Butikkjeden Elkjøp bekrefter imidlertid tallene fra Expert. Til sammen står Elkjøp og Expert for over halvparten av mobiltelefonsalget i Norge.

Stikkord: Mobil