Piratfilm

Annonse


Filmgale bredbåndskunder

PiratfilmUndersøkelsen, som er foretatt av Norsk Gallup på oppdrag fra NextGenTel, viser at bredbåndsabonnenter oppfører seg på en helt annen måte enn folk med ISDN eller analogt modem.

Koblet opp i stua

Hver tredje bredbåndsbruker hos denne leverandøren har koblet PC-en til TV eller stereoanlegg. Eller begge deler, for å få skikkelig smell i DivX-filmene.

For det er film og musikk det handler om. I følge NextGenTel viser undersøkelsen dermed at Telenors ADSL-tilbud med begrensinger i nedlastningsmengde ikke duger for ekte bredbåndskunder.

Lei monopoler

I følge Gallups prosjektleder Magne Rideng gir undersøkelsen tydelige svar på hvorfor bredbåndsbrukere har valgt NextGenTel.

Annonse


– Lave priser, høy hastighet på produktene, lei av monopoler og ikke minst faste priser er de viktigste årsakene til at kundene velger NextGenTel, sier han.

Mmarkedsdirektør Morten Ågnes sier at NextGenTel nå som før er krystallklare på at de ikke vil innføre volumtaksering eller tellerskritt.

ITavisen-lesere ivrige nedlastere

En uformell undersøkelse blant ITavisen.nos lesere viser at over 850 av 3555 spurte ukentlig laster ned spillefilmer fra nettet, mens 70 prosent av leserne laster ned film minst en gang i måneden.

Annonse