Hopp til navigasjon Hopp til innhold

27 millioner for feil nummer

Gateway oppga at de hadde retningsnummeret 800 i stedet for 888 for selskapets klagelinje. Det ble det klaget på.

dollar - ill
PC-produsenten Gateway hadde oppgitt et nummer som tilhørte et lite selskap. Det tok Gateway mer enn to år å rydde opp, melder nyhetsbyrået Associated Press.

Over alt

Det gale nummeret ble sendt til mer enn 275 av Gateways forretninger, det havnet på fakturaen, havnet på selskapets hjemmeside, og ble sendt til mer enn 100.000 av Gateways registrerte kunder.

Bare sinte telefoner

– Vi hadde mer enn 8.000 ekstra telefoner i måneden, og det var bare sinte kunder, sa Cliff Mowe i selskapet Mo’ Money. Selskapet formidler reklameartikler som T-skjorter, hatter, bagger og jakker med bedriftslogoer.

Mo’ Money ba opprinnelig om nærmere 60 millioner for bryderiet. Gateway tilbød to millioner. En føderal jury i Florida mente et galt nummer var verdt 27 millioner norske kroner.
Det er ikke kjent om saken ankes.