Annonse


Mac-brukere smartest og rikest

Påstandene settes fram i en fersk rapport fra analytikerne i Nielsen/NetRatings.
Rapporten konkluderer at Mac-brukere i USA er mer vant til å bruke nettet, og i gjennomsnitt har brukt det i fem år. Analytikerne hevder at det er 58 prosent mer sannsynlig at en Mac-brukere har sin egen hjemmeside, enn en PC-bruker.

Gode kunder

Macbrukere kjøper oftere inn varer på nettet.
– Med en inntekt for husholdningen, og utdannelse, som begge er over gjennomsnittet, så er Mac-brukerne en meget attraktiv målgruppe for markedsførere, både off- og online heter det i en rapport fra Nielsen/NetRatings. Selskapet har Apple som kunde, men Apple har ikke hatt noe med rapporten å gjøre, eller kjent til den før rapporten ble lagt fram, sier analytikerne.

Går hardt ut

Apple har markedsført seg hardt mot PC-brukere i sin siste annonsekampanje. Apple har om lag fem prosent av markedet for personlige datamaskiner i USA, or rapporten sier at de står for 8.2 prosent av surfingen.

Applebrukerne scorer også høyt når det gjelder utdannelse. 70 prosent har collegeutdannelse, eller bedre. Tilsvarende tall for PC-brukere er 54.5 prosent.

Ikke alene

– Apples kunder har nok utdannelse, men våre kunder er smarte nok til å velge Gateway, som har tilbyr mest for pengene, sier Dells talsmann Brad Williams. Han kommenterer at de ikke mangler kunder, og at halvparten av salget går over Internett – så Windowsbrukere er også aktive på nettet.

Annonse