Nå går selskapet ut og oppfordrer kundene til å ringe, selv om køen til tider kan oppleves som lang. Telenors feilmottak med nummer 145 har hatt opptil 1600-1800 henvendelser i timen.
– Vi svarer unna så fort vi kan. Likevel opplever nok mange at de ikke kommer gjennom på 145. Vi har satt inn det vi har av ressurser, og håper at vi skal være à jour innen rimelig tid, sier fungerende kunderservicedirektør Sølvi Hermansen i Telenor Plus i en kommentar.
Store skader
Ifølge selskapet har uværet påført telenettet store skader. I første rekke er det ISDN-bokser og ADSL-modemer som svikter. I tillegg er flere basestasjoner i mobilnettet, samt mindre sentraler slått ut av lynet.
Teleselskapet har sørget for at alle tilgjengelige ressurser er satt inn på feilretting. Feilretterne kommer til å jobbe overtid både utover normal arbeidstid og i helgen, sier Telenor i en pressemelding.
Annonse
Ventetid på flere dager
Installasjoner som er forbundet med liv og helse vil bli prioritert, mens ordinære installasjoner må utsettes på grunn av den store mengden som på repareres. Mens den normale repareringstiden er innen klokken 20 ett virkedøgn etter at feilmeldingen ringes inn, må brukerne nå belage seg på litt mer tid.
– Situasjonen nå med et stort antall feil tilsier at rettetidsløftet i enkelte områder må utsettes med flere dager, sier Hermansen.
Annonse