Jobs, Steve

Annonse


Windows-desertører i Apple-reklame

Jobs, SteveApple vil bruke over 350 millioner kroner på sin neste kampanje, melder nettsiden til New York Times. Kampanjen er utarbeidet av reklamebyrået TBWA/Chiat/Day, og der den største kampanjen Apple har kjørt siden 1998.

Står fram og vitner

– Personene som brukes i reklamen er hentet ut fra over 10.000 henvendelser vi har fått på epost fra tidligere Windowsbrukere, kommenterer Apples sjefsguru Steve Jobs. Personene skrev til Apple på eget initiativ.

Scenenen i reklamefilmene er rett opp og ned: – En person som snakker om sine erfaringer mot en hvit bakgrunn.

Venner med Microsoft

– Det viktige er at seerne er smarte når det gjelder å gjennomskue reklamen. Vi har sett alt for mange tobakkselskap som påstår at de er snille gutter, som tror på å gjøre sine produkter kjent med reklame. Vil lar våre brukere snakke selv, sier Jobs.

Han tror ikke at Bill Gates eller Microsoft vil reagere på reklamen.
– Vårt forhold til Microsoft er virkelig godt. Og hva er et par prosentpoengs markedsandeler mellom venner? Det har ingen betydning for dem, og vi selv vil være evig takknemlige!

Annonse