Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Postens Internmail sendt til kunder

Posten skal fram. Men noe er riv, ruskende galt når Postens interne e-post sendes ut til kundene deres.

Posten og sikker e-post
Et brev som skulle til to av Postens ansatte, Bente Arntzen Bakken og Jan Erik Theien, ble ved en feiltagelse sendt ut til Postens online-kunder.

Mange tusen intetanende kunder mottok meldingen. Bare ved NTNU i Trondheim skal det ha blitt registrert over 3000.

Uskyldig innhold

I brevet, som Posten bedyrer verken inneholder sensitiv informasjon eller virus, står det følgende:

From : [email protected]
To : [email protected] (adresse fjernet på mottakers anmodning red. anm.)
Subject : Denne mail er til JAN-ERIK THEIEN
Date : Thu, 18 Apr 2002 20:53:53 +0200

Du skal ha mottatt en e-post med en link, og et brev med en kode fraoss. Klikk på linken i e-posten og legg inn koden fra brevet så er du igang!

Har du ikke mottatt e-post eller brev med kode kan du kontakteBrukerstøtte på e-post: [email protected] eller ringe 810 00 710så sender vi det på nytt.

Vil du lese mer om tjenestene før du registrerer deg, klikk her

Vennlig hilsen
Posten

Testmelding

– Et nytt kundesystem er under testing og dette var en testmelding som skulle gått til Bente Arntzen Bakken og Jan Erik Theien som jobber i Posten. Ved en feil har flere kunder mottatt meldingen. Ingen annen informasjon enn den du kan lese i teksten er gått ut. Vi beklager sterkt at våre kunder har mottatt utsendelsen som ikke var ment for dem, sier pressesjef Marian Rui Xavier i Posten Norge.

Xavier opplyser at serveren med kundebehandlingssystemet er tatt ned til feilen er lokalisert og rettet.