NetCom tilb.

Annonse


Netcom ga etter i sekundstrid

NetCom tilb.Tidligere bergnet selksapet prisen i intervaller på 15 sekunder. Denne praksisen mente Post- og Teletilsynet var uholdbar. De forlangte at både NetCom og Telenor skulle betale tilbake kundene det de hadde betalt for de «ubrukte» sekundene.

Telenor har seinere endret sin praksis. Nå følger NetCom etter.

– Ikke påvirket av PT-kritikk

NetCom sier at kritikken fra Post- og teletilsynet ikke har hatt noe å si for saken.

– Kritikken fra blant andre Post- og teletilsynet har ikke påvirket oss i denne saken. Men flere kunder har ringt, og dermed påskyndet prosessen, sier markedssjef Lars Terje Pedersen til NTB.

Annonse


Måten å beregne samtaletidene kan ha gitt NetCom opptil 100 millioner kroner årlig i inntekter, heter det i NRKs nettavis.

Bare kontantkort

Det er kontantkunder som har betalt for ringetid de ikke har brukt. Nye kunder vil bli fakturert for hvert brukt sekund. Gamle kunder må ta kontakt med NetCom for å få endret fra intervalltaksering. Selskapet vil ikke betale tilbake noe beløp til sine kunder.

I denne omgang endrer NetCom praksis for fakturering bare når det gjelder kontantkortkunder. Sekundtaksering skal også innføres for andre kundegrupper. Vel halvparten av NetComs noe over en million kunder bruker kontantkort.

Annonse