Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Nokia-forhandlere i harnisk

Mobilforhandlere fortviler over den store feilprosenten på Nokia 6210. I følge forhandlerne er det noe galt med hver tredje telefon.

6210 vask
Dette skriver Dagens Næringsliv.

I følge avisen møtte representanter fra detlajvarehandelen opp på et oppvaskmøte i uka som gikk. Der fikk Nokia-ledelsen hard kritikk for å levere en telefon det er uvanlig mye galt med.

Kjedene irritert

Blant de argeste kritikerne er både Nordialog, Expert og Mobildata – tre av de største på mobiltelefoner ut mot bedrifter og publikum.

Ledelsen i de tre forhandlerkjedene er mektig irritert på Nokia. De hevder at hver tredje telefon kommer tilbake igjen – med feil.

– Arrogant holdning

– Enten innser ikke Nokia problemene, eller så har ledelsen en rimelig arrogant holdning, sier daglig leder Dag Magne Søyland i mobilkjeden Nordialog til Dagens Næringsliv.

Stikkord: Mobil