Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Bonuskunder på fotballfest

Telenor kjøpte 10.000 billetter til gårsdagens fotballkamp mellom Norge og Wales. Billettene delte de ut gjennom sine Internettsider, og tilbudet var åpent for alle.

Fotball bonus telenor
Det var glissent på tribunene da Norge møtte Wales til VM-kvalifiseringskamp på Ullevål i går. Til tross for at alle billettene var solgt, gapte de tomme setene mot TV-seerne. Mobilkundene som fikk billett valgte kanskje å bli hjemme for å følge kampen via SMS-varsel?

Verken Telenor eller fotballforbundet vil si noe om hvor mye Telenor Mobil måtte betale for de 10.000 billettene. Telenor nøyer seg med å si at det dreier seg om en del av en større avtale, og at det slett ikke var noen gratispakke fra NFF.

Bonusprogram

– For oss er dette et alternativ til å bruke markedsføringsmidler på boards og reklamekampanjer, sier informasjonssjef i Telenor Mobil, Jo Heldaas, til ITavisen.no. Telenor Mobil har nettopp innført et nytt bonussystem som skal gjøre kundene deres mer trofaste. Gårdagens billettutdeling var ikke forbeholdt bonuskunder. Billettene ble like vel delt ut fra Internettsidene til Telenor Mobilbonus.

Bonussystemet går i korte trekk ut på at kunder tjener poeng hver gang de ringer eller sender en tekstmelding. Disse poengene kan senere omsettes i gratis ringetid eller andre produkter og tjenester. Det er bare privatkunder som får være med, og ordningen forutsetter at du ikke allerede er med på en rabattordning.

Sølv- og Gullkunder

Bonusorningen gjør at du får rabatter tilsvarende 12 øre per minutt når du ringer til en Telenor mobilabonnent, og 10 øre om du ringer til et stedsavhengig fastnummer. Du får også 12 øre i bonus for hver tekstmelding du sender.

Ved 7000 oppsparte poeng blir du sølvkunde, og om du bruker telefonen riktig flittig (30000 poeng på 6 måneder) blir du gullkunde. Dette skal gi deg høyere servicenivå, flere tilbud og tilgang til nye tjenester før alle andre. For å oppnå gullkundestatus må du snakke i mobiltelefonen i et drøyt kvarter per dag.

Hvordan det i fremtiden vil være å ha C-kundestatus i Telenor Mobil skal være usagt. Når servicenivået skal differensieres kan vi jo bare frykte det verste (- Du er nå nummer 82 i køen – ooops, der ringte det en sølvkunde til – du er nå nummer 83 i køen…).

Stikkord: Mobil