Annonse


PS2-TEST: Moto GP

Mange faktorer må stemme for å få til et bra dataspill, men det viktigste med et racerspill må tross alt være fartsfølelsen. Her gjør Moto GP en glimrende jobb, og man kan rett og slett bare pøse på med hestekrefter uten at det hakker – eller, for å være helt ærlig, du kan gi full gass helt til du begynner å nærme deg neste sving. Da må du bremse ned og legge over, som seg hør og bør når du kjører en monsterdoning på to hjul.

På to hjul i svingene

Det er relativt krevende å lære seg hvordan man styrer sykkelen i dette spillet, men alt synes å være verdt når du opplever å endelig komme gjennom en hel runde uten å overskyte en eneste sving. Vanskelighetsgraden synes å være akkurat passende, med muligheten for å bytte mellom “arcade” og “simulation” alt etter hvor proff du føler deg .

Moto GP inneholder alle de forskjellige spilltypene som andre racerspill, inkludert championship, arcade, season, timetrial og vs (to spillere). I tillegg er det en spesiell Challenge-modus, hvor det er en rekke mer eller mindre obskure oppgaver og mål som må oppnås for å vinne medaljer og få andre belønninger.

Herlig shaky!

Grafikken er superb, og de forskjellige banene er rekonstruksjoner av reelle racerbaner. Særlig briljerer replay-funksjonen med en ekstrem imponerende håndholdt kameraeffekt, som virkelig gjør underverker for oppfattelsen av fart og realisme.

Annonse


Det er egentlig ikke noe å diskutere – Moto GP er et ypperlig racerspill. Siden det ikke ser ut som om Electronic Arts har tenkt å lansere genistreken Superbike 2001 på PS2 med det første, er det faktisk heller ingen andre motorsykkelspill å velge mellom for tiden.

Annonse


Annonse


Annonse


Annonse