Annonse


SMS bedre enn sex

Annonser for betalte innholdstjenester for mobiltelefonen vil gi Dagbladet inntekter på nærmere ti millioner kroner i 2001, skriver Dagens Næringsliv.

Fjortismarked

– Vi regner med å tjene mellom sju og ti millioner kroner på annonser for SMS i år, bekrefter annonsedirektør i Dagbladet, Knut Midtbø.

– Vi annonserer en drøy side hver dag for tekstmeldinger – på den måten når vi lesere mellom 13 og 35 år.

Midtbø sier til Dagens Næringsliv at annonsene er rettet mot et “utvidet fjortisbegrep”. Det som tilbys i annonsespaltene er stort sett bevegelige tekstmeldinger, logoer og ringelyder, med priser mellom tre og ti kroner.

Annonse


Enorm vekst

– Dette er ingen klar policy fra vår side. Men vi strammet likevel inn på sex-og massasjeannonsering i 1997/98. Nå er slike annonser nærmest fraværende i våre spalter – de representerer kun en femtedel i forhold til SMS-annonsering, forteller Midtbø.

Det norske SMS-markedet betalte i 1999 omtrent ti millioner kroner for innholdstjenester. Tallet vil i følge Strand Consult ligge på nærmere 800 millioner i 2003.

Annonse