e-handel (illustrasjon)

Annonse


Kun løfter fra nettbutikk?

e-handel (illustrasjon)For halvannen uke siden bestilte vi varene. Først onsdag fikk vi varene.

Mandag 29. januar bestilte vi en IBM 75GXP med 45 GB kapasitet og to harddiskrammer fra MultiCom.no. Da hadde vi nettopp undersøkt prisen på harddisken i en rekke nettbutikker (Se lenke nedenfor til artikkelen “Monsterdisk til røverpris”). MultiCom tok 1.679 kroner med moms for harddisken.

Vi ba om å få varene sendt i postoppkrav som vanlig pakke.

Sender samme dag!

Aller øverst på MultiComs hjemmeside, kan vi lese følgende garanti:

Annonse


Multicom løfte
MultiComs hjemmeside gir klar beskjed!
“Vi sender samme dag. Dersom du bestiller varer…som er på lager sendes disse normalt samme dag dersom bestillingen bekreftes innen 14:30 alle hverdager. Dette er mulig gjennom et svært effektivt logistikk system, dyktige medarbeidere og spesielle volumavtaler med Posten. Selv med den rimeligste fremsendingstypen… er pakken fremme til garantert tid»

Skriver MultiCom, og forteller at Posten garanterer levering innen to dager til Oslo.

…og uken gikk…

Vår bestilling ble sendt mandag 29.januar kl 13.00. Klokken 13.16 mottok vi ordrebekreftelse per e-post. Der var leveringsdatoen oppgitt til 5. februar!

1. februar kom en ny ordrebekreftelse med overskriften “Gjelder endring”. Der var leveringsdatoen oppgitt til 31. januar, – dagen før meldingen var sendt!

Uken gikk, uten at vi hadde mottatt noen pakke.

…og mandag, tirsdag…Mandag 5. februar fikk vi e-post med »Leveringsbekreftelse» fra MultiCom, pakkenummer og link til Posten Nettspor.

Da vi tastet inn pakkenummeret, fikk vi meldingen: INGEN DATA FUNNET!

Deretter tastet vi inn vårt nytildelte passord og sjekket status på bestillingen hos MultiCom. Der sto det at varene var sendt onsdag 31. januar…

Innlevert 5. februar

Tirsdag 6. februar prøvde vi Nettspor på nytt, og fant pakken:
05.02.01 20.58 INNLEVERINGSREGISTRERT 4606 KRISTIANSAND S 06.02.01 00.32 FAKTURAGRUNNLAG BEREGNET 4606 KRISTIANSAND S 06.02.01 06.30 SORTERT 0024 OSLO

I følge Posten ble harddisken sendt mandag 5. februar, – syv dager etter vår bestilling.Onsdag 7. februar fikk vi melding om at vi kunne hente pakken på postkontoret.

– Sykdom og høysesong

Vi spurte Tron Atle Løvig hos MultiCom om hvorfor nettbutikken bryter sine løfter. Han sier at harddiskrammene først kom på lager den 31. januar.

– Vi har hatt sykdom i pakkeavdelingen, som kombinert med høysesong har skapt problemer for oss. Til tross for ekstra skift, har vi ikke klart å holde våre tidsfrister. Derfor ble ikke varene sendt før mandag 5. februar, sier Løvig.

Han beklager, og tilbyr å refundere våre fraktkostnader.

Vi sender når vi får tid!

Selv om MultiCom neppe er den verste nettbutikken, er vi likevel ikke fornøyd. Pris og leveringstid henger nøye sammen.

Hvis sykefravær og stor ordrepågang skaper problemer for MultiComs »svært effektive logistikksystem», burde det vært en smal sak å informere kundene. Hva med for eksempel å endre teksten på hjemmesiden fra »Vi sender samme dag», til »Vi sender når vi får tid» 😉

Annonse