telefonkat, (Hordaland)

Annonse


Telefonkatalogen – mer trendy enn noensinne

telefonkat, (Hordaland)Telefonkatalogen er for lengst blitt digital, men trykkes likevel i et opplag på 3,8 millioner hver bidige år. Norges mest leste bok har mer enn to millioner abonnenter, og Telenor legger store ressurser i å lage et lekkert produkt som kan ligge fremme på stuebordet uten å kludre til inventaret.

Løft for kunstfotografiet

Temaet for årets forsider er »Avtrykk: Norge» og »det norske». Forsidene er laget av en rekke kjente norske fotografer, bilder som ledsages av noveller av forfattere som Erlend Loe, Ragnar Hovland og Knut Faldbakken.

– Vi ønsket et løft for fotografiet som kunstform. Telefonkatalogen 2001 er et forsøk på å bryte med den tradisjonelle grafiske designen som har preget katalogen. Det er ikke mange norske hjem som er i besittelse av et kunstfotografi – nå får de det med telefonkatalogen, sier Paal Fure i Bengal Consulting, som står bak årets prosjekt, til ITavisen.

– Er det noe marked for en gigantisk papirutgave i årene som kommer, nå som telefonkatalogen er blitt tilgjengelig i digitale og mer hendige formater?

Annonse


– Telefonkatalogen tjener på å være tilgjengelig i flere ulike formater. Det er snakk om tjenestekonvergens – man aksesserer ett og samme produkt fra flere plattformer. Dette er helt klart en styrke for en merkevare som Telefonkatalogen.

Dette er telefonkatalogen:

  • 533.000 personer bruker Hvite Sider daglig til 1 million oppslag
  • 2 millioner abonnenter
  • Opplag: 3,8 millioner
  • Utgis i 13 ulike geografiske områder
  • Tilbys på CD-ROM og Internett
  • Daglig 6000 oppdateringer

Kilde: Telenor Media.

Annonse