Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Lego-klosser på Internett

Lego sikrer seg plass på Microsofts nettportal MSN. Leketøysprodusenten planlegger et nettbasert opplevelsessted på linje med Legoland.

Internett skal få sitt eget Legoland. Microsoft åpner sine nettportaler for den danske leketøysprodusenten, som planlegger en betydelig utvidelse av Legos tilstedeværelse og engasjement på nettet.

– Målet er å gjøre internett til en del av «Lego-opplevelsen» på samme måte som Legoland-parkene, opplyser direktør i Lego Torben Ballegård Sørensen til nyhetsbyrået Ritzau.

Lego og Xbox

Lego skal levere innholdet til en lang rekke af Microsofts produkter, også til programvareprodusentens spillkonsoll Xbox som lanseres i USA og Japan senere i år.

– Vi vet en masse om barns lek og utvikling, og har en merkevare og image blant familiene som er mye verd for Microsoft, sier Ballegård Sørensen.