Færre ansatte og mer underholdning i Everyday

Everyday har siden starten i februar trukket til seg over 100.000 medlemmer. Firmaet hevder at de med en økning på over 30 prosent i antall medlemmer den siste tiden er landets raskest voksende nettside – ikke minst takket være samarbeidet med TV3 om seersuksessen »Baren».

-Vi velger nå å fokusere enda sterkere på underholdning, og på innhold som kan benyttes i flere medier. “Baren” viser at dette konseptet fungerer, og vi tror at denne satsingen kan gjennomføres effektivt med en annen organisasjonsstruktur enn den Everyday har hatt hittil, sier konsernsjef Claes Peyron i Everyday.com.

Som ett av flere tiltak for å redusere kostnadene og raskere nå lønnsomhet, har Everydays eiere; Netcom AB og MTG AB, besluttet å redusere staben med totalt 14 personer i Norge og Sverige.

Annonse

– Det som er viktig å påpeke er at ambisjonsnivået for Everyday ikke har blitt endret. Det handler om å endre en organisasjon, som under sitt første år, av naturlige grunner, har vært produkt- og teknikk orientert, til å nå bli mer salgs- og innholdsorientert. Alt med lønnsomheten som primært fokus, sier konsernsjef i Everyday Webguide, Claes Peyron.

Annonse
Annonse